گزارشی از یک پیروزی دومین نشست سالانه حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

img

گزارشی از یک پیروزی

دومین نشست سالانه حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

و نخستین همایش همسازی ملی جمهوری خواهان دموکرات و لائیک

این نشست و همایش در روزهای دوم و سوم تیرماه ۱۴۰۲خورشیدی برابر با ۲۳ و ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی در پاریس برپا شد. بنابر تصمیم بنیان گذاران حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران (همسازی ملی جمهوری خواهان)، این حزب در شهرداری پاریس به ثبت رسیده است. در اساسنامه ی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران(همسازی ملی جمهوری خواهان)، آمده است:

 ۱-۱همکاری ایرانیان با همسازی ملی جمهوریخواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران، منوط به گرایش به همسازی و درخواست و پذیرش اسناد: باور نامه(۱)، اهداف(۲) و مبانی ساختاری(۳) و سایر مصوبات(۴) آن میباشد.  

۱ -۲ همکاری با همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران به صفت افراد حقیقی است. 

۱- ۳ از آنجا که “هر حزب و هر اجتماع برای خود مرامی دارد و هیچ وقت حاضر نمی شود از مرام خود دست بکشد و تشکیلات خود را منحل نماید” (دکتر محمد مصدق)، افراد سازمانها و تشکیلات می‌توانند با اعلان رسمی تعلق به همسازی ملی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران همساز شوند، منوط بر اینکه مرامنامه و اساسنامه تشکل آنان نافی اصول مندرج در اسناد همسازی ملی جمهوریخواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران نبوده و اسناد همسازی را قبول داشته باشند.

هر گونه دگرگونی در بندهای بالا در کنگره و برپایه ی پیشنهاد نهاد رهبردی و باشندگان در کنگره انجام می گیرد. بر پایه همین رهنمود نهاد راهبردی دومین نشست سالانه ی حزب و نخستین همایش همسازی ملی جمهوری خواهان دموکرات و لائیک با همسازی و همراهی اندیشکده آگاهی و شناخت در دو روز نامبرده شده در بالا با شرکت دوستداران و همسازان حزب برپا گشت.

میز گرد نخست را بانو افسانه عوض پور سرپرستی می کرد. ایشان عضو اندیشکده آگاهی و شناخت می باشد. این میز گرد زیر نام سوسیال دموکراسی، سوسیالیسم و "چالش های مدنی" بود. آقای ریموند رخشانی هموند سازمان های جبهه ملی در خارج از کشور از آمریکا، آقای رضا علیجانی نویسنده و فعال سیاسی از فرانسه  و آقای فرهنگ قاسمی رئیس و سخن گوی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران از فرانسه در این میز گرد سخن گفتند. بانو زری شمس همساز در نهاد راهبردی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران میز گرد دوم را با نام "آلترناتیو سازی ها" سرپرستی می کرد که امیرحسین لادن  راهبر اندیشکده  آگاهی و شناخت از آمریکا، کاوه شیرزاد از فرانسه و دکتر حسین موسویان رییس شورای جبهه ملی از ایران در آن سخن گفتند. میز گرد سوم " فدرالیسم، تمرکز زدایی، مشارکت استان ها، شهرها، شهرستان ها..." نام داشت و آقای اسفند خلف خزانه دار و همساز در نهاد راهبردی حزب آن را سرپرستی می کرد. آقای یوسف اردلان از فرانسه، منوچهر تقوی بیات دبیر کل حزب و هموند در نهاد راهبردی حزب از سوئد، کیومرث صابغی از سوئد، دکتر حسن مکارمی از همسازان حزب از فرانسه در آن سخن گفتند.

نشست با گرمی و بسیار دوستانه همراه با نهار برگزار شد و در ساعت 18.30 به پایان رسید. در سازماندهی و کارپردازی نشست سالانه ی حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران بانو هانیه میرزایی همساز در نهاد راهبردی حزب و آقای سعید جعفری همساز حزب نیز تلاش های ارزشمندی انجام دادند. کارهای فنی نشست مانند فیلمبرداری، ضبط صدا و از این دست را آقای فرشاد فرح سا انجام داد. این همایش مانند بسیاری از گردهمایی هایی که در میدان های شهرها یا سالن های سخنرانی های گوناگون در سراسر جهان انجام می شود و بیشتر با خشونت و ... به پایان می رسد، نبود، چون چماقداران حکومت پهلوی و لومپن های حزب الهی به این همایش راه نداشتند. با سرود ای ایران آغاز شد و با شادمانی و کف زدن پایان یافت.

منوچهر تقوی بیات دبیرکل حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران

پنجم تیرماه ۱۴۰۲ خورشیدی برابر با ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی - پاریس