جنبش اعتراضی تازه ای که از ۱۰ روز پیش با مرگ مهسا امینی زن جوان کرد ایرانی شروع شد، به سرعت فراگیر شد و در درگیری با جمهوری اسلامی دهها کشته و هزاران زخمی به جا… See more

img
جنبش اعتراضی تازه ای که از ۱۰ روز پیش با مرگ مهسا امینی زن جوان کرد ایرانی شروع شد، به سرعت فراگیر شد و در درگیری با جمهوری اسلامی دهها کشته و هزاران زخمی به جای گذاشت و هزاران مبارز دیگر را به زندان های مخوف جمهوری اسلامی روانه کرد.
این جنبش با سرعتی غیر قابل تصور در داخل کشور و در قریب به اتفاق شهر ها گسترش یافت و در سراسر کشورهای اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا و... دامن پراکند.
جنبشی است عدالت خواهانه که نحله ها و طیف های گوناگون جامعه ایرانی را در بر گرفت، هرکس به زبان و شیوه خود در داخل و در خارج با مشارکت خود در آن نقش افرید.
جنبشی که یک بار دیگر تشت رسوایی جمهوری اسلامی را از بام ولایت فقیه بر زمین زد و علیرغم ضرب و شتم و کشتار و دستگیری و زندانی و بی قانونی و اعمال غیر انسانی مانند تیراندازی مستقیم به سوی معترضان و جلوگیری از عزاداری و کفن و دفن جانباختگان و تهدید خانواده آنان و دروغ پراکنی و حاشا، توانست پرتیراژترین روزنامه های فرانسه و اتریش و سوئد و بلژیک آلمان و دانمارک و آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان را چنان به خود جلب کند و صفحات نخست روزنامه هایی مانند لوموند، تایمز، لیبراسیون، فیگارو، گاردین … شعار زیبا و پر محتوای مردم ایران ``زن، زندگی، آزادی`` را به خود اختصاص دهد.
روزنامه نگاران و مفسران با تحلیل های خود توانستند شرایط زن بودن در حاکمیت اسلامی، دشواری زندگی کردن در یکی از ثروتمند‌ترین کشورهای جهان و آزادی کشی در همین کشور را بازگو کنند.
آنان همینطور توانستند خیزش و جانفشانی زنان ایران زمین را در تقابل با یکی از وحشی ترین دیکتاتوری های جهان را بگوش جهانیان برسانند.
در این میان شخصیت های غیر دولتی مانند خوانندگان، هنرمندان، موزیسین ها و نویسندگان و تحلیلگران شخصیت های نهادهای شهروندی و حقوق بشری، … این جنبش را ارج گذاردند.
در مقابل برخی از مردان و زنان سیاسی با بی شرافتی تمام در صحن سازمان ملل دست جلاد بزرگ ابراهیم رئیسی را فشردند و از او به عنوان رئیس جمهور پذیرائی کردند. در حالیکه به خوبی واقف بودند که او برگزیده مردم نیست.‌
جنبش مردم ایران ادامه دارد و تا انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت. در تاریخ جنبش سپتامبر ۲۰۲۲ ایران به عنوان یکی از جنبش های مهم جهان و به ویژه ایران و خاورمیانه که آغاز گر آن زنان طرفدار آزادی پوشش بودند ماندگار و نهادینه شد.